Izziņas, atjaunotnes un kultūras centrs

© Fotobanka.lv

Apzinātības prakse Rīgā

Par pieteikšanos nodarbībām

Kopā trīs gadu periodā ir paredzēti 25 nodarbību cikli, tāpēc, ja Jums nav izdevies pieteikties šajā reizē, tad sekojiet līdzi jaunumiem mūsu mājas lapā vai arī centra Miervidi facebook lapā, ka arī parakstieties uz mūsu jaunumiem e-pastā. Katru mēnesi plānojam organizēt aptuveni vienu bezmaksas nodarbību ciklu. Lekciju cikli pamatā notiek klātienē, bet, ja valstī ir noteikti epidemioloģiskie ierobežojumi, tad - tiešsaistē.

Papildus informācija par nodarbību programmu

2. grupa, trešdienu vakaros, no plkst. 19:00 līdz 20:30.

Nodarbību datumi:

  • Pirmā nodarbība, trešdiena, 25. novembris.

  • Otrā nodarbība, trešdiena, 2. decembris.

  • Trešā nodarbība, trešdiena, 9. decembris.

Nodarbības notiks tiešsaistē, platformā ZOOM

Ir dažas brīvas vietas uz otrās grupas otro un trešo nodarbību.

Ja citās grupās vietas ir aizņemtas, tad Jūs varat noskatīties lekciju līdzīgu pirmajai vietnē YouTube ŠEIT

Un pieteikties otrajai grupai ŠEIT


******************************************

3. grupa, ceturtdienu vakaros, no plkst. 18:30 līdz 20:00.

Nodarbību datumi:

  • Pirmā nodarbība, ceturtdiena, 3. decembris.

  • Otrā nodarbība, ceturtdiena, 10. decembris.

  • Trešā nodarbība, ceturtdiena, 17. decembris.

Nodarbības notiks tiešsaistē, platformā ZOOM

PIETEIKTIES ŠEIT

******************************************

Par projektu

Rīgas iedzīvotājiem būs pieejamas bezmaksas nodarbības apzinātības praksē

 

Centrs MIERVIDI, ko pārstāv SIA Totari aicina Rīgas domes Labklājības departamenta īstenotā projekta “Mēs par veselīgu Rīgu!” ietvaros apmeklēt apzinātības veicināšanas nodarbības”

Apzinātības prakse  ir zinātniskos pētījumos pārbaudīta metode fiziskās, garīgās veselības un līdzsvara atjaunošanai. Tā ietver konkrētas zināšanas, apzinātības meditācijas un pašregulācijas prasmes - vingrinājumus skaidrākam prātam un dzīvākam ķermenim.

Apzinātības prakses programmas jau vairāk, kā 30 gadus zinātniski tiek plaši pētītas un apgūtas daudzās pasaules augstskolās, psiholoģijas un medicīnas iestādēs.

Lai gan Apzinātības prakses metodoloģija Latvijā vēl ir maz pazīstama, tomēr par tās labvēlīgo ietekmi uz veselību var noskaidrot zinātniskajās publikācijās, kuru skaits pēdējos desmit gados ir mērāms tūkstošos. 1

Apzinātības praksē balstītās metodes šobrīd pasaulē ir vienas no visvairāk pētītajām metodēm ar pierādītu efektivitāti, piemēram, stresa un depresijas mazināšanai. Tās uzlabo mācīšanās un atmiņas procesus, emociju regulāciju un pašizpratni, samazina stresa hormona kortizola līmeni un citus fizioloģiskos stresa rādītājus. Vingrināšanās stiprina imūnsistēmu, atvieglo daudzas psiholoģiskas ciešanas, piemēram, mazina bezmiegu, trauksmi, fobijas un ēšanas traucējumus. Koncentrēšanās vingrinājumi palēnina smadzeņu novecošanos un varētu teikt, ka apzinātība ir fitness jūsu smadzenēm. Tās uzlabo dažādas psiholoģiskās funkcijas, piemērram, attīsta uzmanību, līdzcietību un empātiju, kā arī uzlabo garastāvokli. Tās palīdz cilvēkiem tikt galā ar psiholoģisko distresu, ko rada hroniskas slimības, sāpes u.c. dzīves izaicinājumi. 2

Ne visiem apzinātības prakse patīk un palīdz vienlīdz labi, tomēr daudzi pasaules uzņēmumi apmāca savus darbiniekus apzinātības prakses pamatprincipos, lai vairotu darbinieku produktivitāti, radošumu, spēju tikt galā ar stresu un slimībām, kā arī, lai uzlabotu darbinieku sadarbību un apmierinātību ar darbu kopumā. 3

Projektā kopumā tiks piedāvātas 40 nodarbības, ko vadīs tādi pazīstami lektori, kā Indra Majore-Dūšele (Mg.Psych., Mg.Sc.Sal), Ansis. Jurģis Stabingis (Mg.Psych.) un Sandis Kristars Dūšelis (Mg.Psych.).

Iegūt informāciju un pieteikties bezmaksas nodarbībām var interneta vietnē www.miervidi.lv vai pa tālruni 25885999.

“Nodarbības tiek īstenotas Eiropas Savienības Sociālā fonda projekta Nr.9.2.4.2./16/I/021 “Mēs par veselīgu Rīgu!" ietvaros”. Sīkāka informācija par šo un citām projekta aktivitātēm pieejama mājas lapā www.veseligsridzinieks.lv.

Atsauces:

1.https://goamra.org/resources/

2. Hōlzel et al, 2011; Tang,2007; Davidson, 2003; Valsh & Shapiro, 2006; Michaela C. Pascoe, David R. Thompson, Zoe M. Jenkins, Chantal F. Ski, 2017.; Lazarus et al, 2008; Carter et al, 2005; Tang et al, 2007; Luc, Brefchinsky et al, 2008; Lucarus et al, 2005; Davidson, 2004)

3.https://www.themindfulnessinitiative.org/